Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedNæste indlæg: Forrige indlæg:

Hvad ville der ske ved det?

Én af de store satsninger på årets Påskelejr løb af stablen mandag, hvor eftermiddagen var reserveret til en introduktion af studiehæftet Uncover, KFS’ materiale til åbne bibelstudiegrupper.

Hvad ville der ske ved det?

Vi lægger bøgerne i små stakke på klapbordene i den store hal på Skanderborg Gymnasium. Mødeledere og andet crew er klar til showtime, og vi afventer nu blot at lejrdeltagerne møder op og tager plads. Og intetanende omkring deres potentielle hovedrolle i en livsændrende historie, ankommer de nu drypvist og sætter sig i små grupper rundt om i salen.

Et godt spørgsmål
”Hvad tror du der sker, hvis folk, der ikke tror på Gud, selv begynder at undersøge Jesus? Nogle gange kan vi kristne have det lidt som om, vi er telefonmarketingssælgere, der forsøger at presse et produkt ned i halsen på folk, som de egentligt ikke er interesserede i. Men hvad tror du, der sker, hvis folk selv begynder at undersøge, hvad Jesus har sagt og gjort? Kigger i en af biografierne om hans liv sammen med dig, deres ven? Hvad tror du, der ville ske ved det?”

Således introducerede KFS-sekretær Hans-Christian Vindum Petterson den store lancering og introduktion til Uncover-studiematerialet i en video før Påskelejr. Årets komite havde, helt ekstraordinært, sat en hel eftermiddag af og inviteret alle lejrdeltagere, for at sætte fokus på dette særlige indsatsområde for KFS: etableringen af flere åbne bibelstudiegrupper på studiestederne.

Lige vilkår
Sarah Breuel, IFES medarbejder fra Rom, er rejst med på lejr for at fortælle om hendes store erfaring og passion for åbne bibelstudiegrupper. ”Det er ikke dig, der er bibeleksperten”, siger hun blandt andet, og understreger hermed studiekonceptet, hvor kristne og ikke-kristne mødes på lige vilkår med åbent sind i samtalen om Jesus, tro og forskellige kristen-etiske emner ud fra Bibelen.

Ærligt fortæller hun virkelighedsnære og inspirerende historier omkring Guds indgriben i menneskers liv igennem disse ellers ganske rugbrødsalmindelige samtaler mellem mennesker, hvor bibelen lå som centrum for snakken. Det er tydeligt, at der er større kræfter på spil i disse historier, end hvad en charmerende engelsk accent kan flytte på. Gud møder mennesker i sit ord, troende som ikke-troende, og ordet vender ikke virkningsløst tilbage.

Ja, hvad ville der egentligt ske?
Da ordet bliver frit, og deltagerne ved bordene selv får tid til at arbejde med Uncover-materialet, runger ekkoet fra ovenstående spørgsmål i salen: Ja, hvad ville der egentligt ske? Hvad kunne der ske, hvis vi satte os ned og begyndte at undersøge, hvad Jesus har sagt og gjort sammen med ikke-kristne venner? Måske venter der en livsændrende oplevelse, hvis vi tør stille os til rådighed.

Svaret på dette spørgsmål må du selv finde, og god hjælp dertil finder du altså i KFS’ Uncover-materiale. Fik du ikke et eksemplar af Uncover med fra Påskelejr, eller ønsker du at bestille flere kopier til dig og dine ikke-kristne venner, så læs mere via linket herunder.

Materialet kan bestilles ganske gratis.