STØT KFS BLIV MEDLEM
X

Til Tro tilmelding

Her har du mulighed for at tilmelde dig Til Tro.
Trykt blad med posten koster 150 kroner om året, men er gratis for medlemmer og for givere af mere end 500 kroner sidste år.
Elektronisk Til Tro er gratis for alle.

* Skal udfyldes
X

Kontakt

Udfyld nedestående kontaktformular

* Skal udfyldes

X
luk med esc eller

Volontør forlænger i Montenegro

29. MAJ 2017

KFS har forlænget Rebekka Barbara Friis Rasmussens volontørstilling i Montenegro med endnu et år, så den nu løber til og med skoleåret 2017-2018.

I 2003 sendte KFS det første danske par til Montenegro med drømmen om at forberede et kristent studenterarbejde i landet. Dette blev realiseret i 2015 med etableringen af EUS Montenegro. Forlængelsen af Rebekkas stilling til 2018 markerer dermed et 15 års jubilæum for KFS’ arbejde i det lille land på Balkan.

Generalsekretær Christian Rasmussen glæder sig over forlængelsen: ”Det er virkelig glædeligt, at Rebekka har mod på endnu et år, og at hun gør en forskel dernede, har jeg med fornøjelse selv set.”

Hilsen fra Rebekka
Fra sin base i Nikšić skriver Rebekka:

"Montenegro er et lille land med omkring 700.000 indbyggere, hvoraf hoveddelen (ca. 70%) vil beskrive sig selv som ortodokse kristne. For de flestes vedkommende betyder det imidlertidig ikke, at de har et personligt forhold til Jesus som frelser. Tværtimod – det er noget, man kalder sig ved fødslen, da man følger kulturelle traditioner uden nødvendigvis at forstå, hvorfor man gør, som man gør. Det er derfor EUS (KFS i Montenegro) er her i landet.

Vi ønsker at kalde mennesker ind i et personligt fællesskab med Jesus sammen med de 5 evangeliske kirker og 200 evangeliske kristne i landet. Det tager sig konkret ud ved vores ugentlige studentermøder, pigebibelstudiegrupper, en engelsk café på universitet og filmaftener.

Men allermest tager det sig ud i ugentlige møder med både universitetsstuderende og gymnasieelever over en kop kaffe, hvor vi deler liv og tro sammen. Med nogle af dem har vi også individuelle bibelstudier. Der er en stor interesse hos studerende i at undersøge meningen med livet – men de ved ikke, hvor de skal gå hen – og der stiller vi os til rådighed.

Et eksempel på ting, vi gør for at skabe kontakter til nye studerende, kan gives ved det besøg, vi havde fra LTC for et par måneder siden. De var her for at lave nogle forskellige events og hjælpe os til at skabe kontakter til flere. Vi ser stadig i dag frugterne af det især gennem to studerende, som er begyndt at søge Gud gennem bibellæsning, bøn og fællesskab med os.

Arbejderne er få, og nøden er stor. Derfor er jeg taknemmelig for at få lov til at være her endnu et år."

Følg Rebekkas arbejde på hendes blog: rebekkaiverden.blogspot.dk.

Du kan støtte arbejdet ved at vælge "Volontør i Montenegro", når du støtter KFS.

Rebekka følges i Montenegro

23. JANUAR 2017

KFS’ medarbejder i Montenegro, Rebekka, fortæller om en pige, som er blevet grebet af Bibelen og det kristne fællesskab efter at have mødt LTC’ere på sit studie.

Volontør til Montenegro

23. FEBRUAR 2016

KFS sender til sommer Rebekka Rasmussen til Montenegro for at blive en del af studenterarbejdet.